Severni del Malte

Čeprav Malto večina ljudi povezuje s počitnicami in ležernim preživljanjem časa, smo se mi odločili, da si tudi ogledamo predvsem z njeno zgodovino povezane kraje. Malta je bila naseljena že več kot 3500 let pred našim štetjem in njena zgodovina do danes je bila izjemno burna. Velik pečat so pustili križarji, ki so zgradili večino utrdb ob morju, ki dajejo Malti z morske strani značilen videz.

Za danes smo se odločili, da gremo po severnem delu Malte s Hop on Hop off avtobusom, na katerega smo se vkrcali blizu našega hotela v Valletti. Prva postaja so bili vrtovi Sv. Antona  v Attardu. Ob vrtu stoji palača, ki je bila rezidenca velikih mojstrov Malteškega reda v 17. stoletju, danes pa je rezidenca predsednika Malte. V vrtu raste cela vrsta zanimivih subtropskih rastlin, videli smo tudi velik grm božične zvezde, ki raste na prostem.

Naslednja postaja je bila Ta’ Qali, kjer smo v steklarski delavnici videli, kako izdelujejo pisane steklene izdelke, ki so eden izmed značilnih proizvodov malteške domače obrti, nedaleč stran pa je zanimiv še muzej letalstva, ki hrani nekaj primerkov letal, ki so igrala pomembno vlogo v drugi svetovni vojni. Najbolj zanimiv je gotovo angleški spitfire, za katerega pravijo, da je dobil bitko za Anglijo v drugi svetovni vojni.

Eno najlepše ohranjenih mest na Malti je gotovo Mdina, z obzidjem obdano srednjeveško mesto, ki je bilo nekdaj glavno mesto Malte. Takoj zraven obzidja Mdine pa je zraslo novo mestece Rabat, v katerem je kar nekaj ostankov iz najzgodnejšega krščanstva. Mi smo si ogledali katakombe Sv. Agate, saj je z njimi povezana zgodba svetnice Agate, ki se je v Mdino zatekla iz Sicilije, ker se ni hotela poročiti z Deciusom, guvernerjem Sicilije, ki je vladal na Siciliji od leta 249-251 našega štetja. Zaradi zavrnitve so jo preganjali. V jamo, ki je bila ena prvih skrivnih krščanskih svetišč, ko so bili še preganjani, je hodila molit.Ko se je po nekaj mesecih Agata vrnila na Sicilijo in je ponovno zavrnila Deciusa, so jo zaprli in jo hoteli sežgati, vendar je močan potres preprečil njen sežig. Kasneje so jo mučili, ji odrezali prsi in je kasneje umrla mučeniške smrti.

Utrjeno srednjeveško mesto Mdina
Detajl z ene od trgovinic v Mdini

Okrog svetišča so v katakombah pokopavali prve kristjane. Katakombe so iz drugega in tretjega stoletja našega štetja. V jami so stene poslikane s freskami, ki so nastale v 13. stoletju, v katakombah pa je freska z zgodnjekrščanskim motivom iz 4. stoletja našega štetja.

V Rabatu je dobro ohranjena tudi vila iz rimskih časov Domus Romanus, z zelo lepimi talnimi mozaiki, ki dajejo značilen tridimenzionalen videz in so nas vse navdušili zaradi natančne izdelave.

Po ogledu Mdine in Rabata smo spet skočili na avtobus in se odpeljali vse naokrog po severnem delu Malte ob morju mimo St. Julijansa in Slieme nazaj do Valette. Čeprav je Malta precej znana poletna turistična destinacija, smo ugotovili, da se obala ob morju sploh ne more primerjati na primer s hrvaško obalo, poleg tega pa so turistični kraji dobesedno natrpani s hoteli in niso videti prav nič privlačni. Nas poleti prav gotovo ne bo na počitnice na Malto, ni po našem okusu.

Dan smo utrujeni in polni vtisov dnevnih ogledov potem zaključili na večerji v odlični restavraciji nasproti Palače velikih mojstrov na trgu Misrah San Gorg.

Prejšnji članek
Naslednji članek

Povezani članki

Razišči

Križarjenje po arabskem polotoku

Ko so dnevi kratki, noči dolge in turobno vreme zaznamuje naš vsakdan je potovanje...

Abu Dhabi

V Abu Dhabiju smo bili že na križarjenju leta 2019 in smo si takrat...

Bahrajn

Zjutraj, ko smo se privezali ob pomol, nas je pozdravil orkester bahrajnskih glasbenikov in...

Vkrcanje na ladjo

Končno je napočil dan vkrcanja na ladjo Norwegian Down. Ker sva imela zjutraj še...

Doha

V soboto zvečer smo se vkrcali na letalo proti Istanbulu in v nedeljo zgodaj...

Kalahari drugič

»A vidva gresta pa spet v Afriko?« sva z Damirjem poslušala začudene znance, ko...

Priljubljeno

Comments

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj